Bod zlomu (v diskusii o homofóbii)

Autor: Janko Dudáš | 29.8.2014 o 17:40 | (upravené 10.3.2016 o 14:08) Karma článku: 6,56 | Prečítané:  1087x

   Za pondelkový (25.8.2014) videoblogový výstup kňaza Mariána Kuffu a jeho názory o homosexualite, majú niesť podľa publikovaných komentárov zodpovednosť v rôznom poradí: publicista Korda, šéfredaktor Hríb a až napokon Kuffa.

    Že videoblog vzbudil veľký rozruch a záujem, je zjavné aj z množstva reakcií a nadväzujúcich článkov. Samozrejme pobúrenie dotknutej sexuálnej menšiny, širokej verejnosti, či samotného Hríba. Nájdu sa aj obranné vyjadrenia, ktoré rovnako ako oponenti nezabudnú na Kuffove filantropické činy, ale v podstate iba manévrujú v zbombardovanom priestore a preukazujú úplne zhodnú mieru nepochopenia a neprijatia homosexuality ako takej.

 

   Na škodu - konečne radikálne a v tom najbolestnejšom bode otvorenej problematiky nechápania homosexuality (a s tým spojených kontroverzných celospoločenských tém partnerstiev, adopcií, ochrany rodiny a manželstva) sa Korda s Hríbom na druhý deň dohodli na stiahnutí originálneho kauzálneho videoblogu. Prečo išlo o zlý, priam nebezpečný krok, je vystihnuté tu

 

   Ak sa teda chceme konečne dopracovať k vecnej diskusii o homosexualite a homosexuáloch, či dokonca ďalších sexuálnych menšinách, hľadajme odpoveď na základnú otázku: kto je to ten homosexuál, aké miesto a potreby v súkromí a spoločnosti má? Súčasťou tohto hľadania musí byť pochopenie významu výrazov: sexuálna identita (článok 1 , článok 2 , článok 3 ), sexuálna orientácia (článok 4 ) a sexuálne správanie. Mne v pochopení biologickej podstaty a prejavov nie len sexuálnej orientácie, ale aj sexuálneho správania sa jedinca pomohla táto publikácia. Lebo sexuálna orientácia je nemenný fakt a sexuálne správanie prejavom tejto orientácie alebo, zdôrazňujem alebo, dobrovoľné a inak podmienené konanie (kultúrne, spoločensky, uväznením, zdravotným obmedzením atď.). Tu vzniká tá priepasť v poznaní, do ktorej je ľahké hodiť homosexuálov (spolu s údajnými experimentujúcimi heterosexuálmi) a argumentovať obavami o mravnú výchovu detí v homosexuálnych partnerstvách, kde by si mali osvojiť sexuálne správanie svojich vychovávateľov. To je jednoducho omyl. Predpokladám a u seba viem, že máloktorý heterosexuál má potuchy o sexuálnom živote svojich heterosexuálnych rodičov a nebráni mu to vo vývoji jeho vlastnej heterosexuality. V starovekom Grécku sa síce pestovala spoločenská homosexualita, a aj u heterosexuálov, ale nemôžeme v dnešnej dobe očakávať, že homosexuál primárne či zo svojvôle vychováva  homosexuálne sa správajúceho (orientovaného už z podstaty absolútne nie) jedinca. Iba v pomýlenom a zvrátenom  prípade, by ho mohol viesť k homosexuálnemu správaniu, podobne ako sa dlhú dobu pomýlene preučovali ľavoruký na pravákov. Že takéto preučovania v oboch smeroch sú poškodzujúce, je fakt.

 

    Potom je tu ale ešte náboženská dogma, ktorá sodomiu, a teda pohlavný styk dvoch mužov odmieta ako hriech a hrozí väčným zatratením. Lesbická láska sa takmer nespomína, ale jediným riešením pre pohlavný život homosexuálov je podľa niektorých kresťanov a tejto dogmy nežiť sexuálny (a keďže odmietajú homosexuálne adopcie, ani vlastný rodinný) život, po vzore kňažského celibátu. A to je už vlastne "pokrokový" prístup a akceptácia ich existencie ako rovnocennej ľudskej bytosti, aj keď s jarmom celoživotnej záťaže a obmedzenia. Preto sa Kuffa vyznáva z lásky k bližnému, ktorý je "primárny" homosexuál (ten sa podľa neho aj chce zmeniť, my už ale vieme, že zbytočne a márne) a zároveň verí v existenciu "sekundárneho" , ktorý "to" robí z rozkoše a ešte aj s ďalšími genocídnymi a vražednými úmyslami a dôsledkami. Proti tejto dogme sa bude argumentovať ťažko, ako pri všetkých presvedčeniach prameniacich vo viere. Našťastie okrem stredovekého, či konzervatívneho prúdu v cirkvách a prolife aktivistov sa dostávajú do popredia aj pokrokový teológovia.

 

   Zahoďte preto predsudky, vzdelávajte sa a diskutujte s otvoreným srdcom i mysľou. Privítam ďalšie poučné odkazy na publikované články a literatúru, ktoré prípadne zakomponujem do textu. Ďakujem za Váš záujem dozvedieť sa viac a slušne diskutovať. 
Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Nové pravidlá zásadne ovplyvnia ľudí. Dlžníkov aj exekútorov

Sociálna poisťovňa môže siahnuť na účet dlžníka aj bez exekútora, bezvýsledne exekúcie sa musia zastaviť.

KOMENTÁRE

Fico radí socialistom ako byť populárnejší

Toto má byť lekcia z postkomunistickej Európy?


Už ste čítali?